Svängde ihop en gardin

Småblommig gardin i lila och gröntGillar färgerna: lila och grönt. Har en krukväxt som matchar. Så jag snodde ihop en gardin av stuven jag hittade på loppis igår. Det blev lite höst i färgsättningen, men inte dystert.

Räkor till middagI valet mellan promenad och spinning valde jag cykeln. Det blev 83 minuter till slut. Körde inte så hårt – eller så är kondisen bättre nu? – för det kändes som ”a walk in the park”. Medelpulsen blev låga 120, men jag maxade på 163, som är mycket för mig. Men inte ens det kändes obehagligt.

Efteråt pustade jag ut på balkongen med en räksallad, och dr Dahlqvists LCHF-bok. Hon skriver lättläst, och under­hållan­de. Skrattade högt för mig själv flera gånger. Heinrich HimmlerFast till kvällen byter jag nog bok. Har lånat en tegel­sten som jag ska försöka ta mig igenom, om Heinrich Himmler, den rysliga männi­skan.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion, Prat om mat, Pyssel, Vikt & hälsa och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Svängde ihop en gardin

  1. Ping: En galen lila lampa | Olssons universum

Kommentarsfältet är stängt.