Tre heta dygn i Västerås

Västerås blev det längsta jag kom på min semester. Det blev sommarens hetaste dagar. Termometern på Stora Gatan i city visade +35. Men alla gallerior hade skön luft­konditionering, så det var perfekt väder för shopping.

Kristina-dagen 24 juli på Systrarna ErikssonFirade min namnsdag 24 juli med en sittning hos Systrarna Eriksson: syndade med glass i stora lass, kaffe och en VLT. Glassen var hemgjord, av god kvalitet. Det märker jag direkt för annars knorrar magen. Favoriten blev yoghurt­glass med passions­frukt.

6 Anne är du säker på att du kan simma 2014-07-25

Valstugan Biskopsängen 2014-07-26Vännen har skaffat sig en kolonilott ”på gamla dagar”. Mycket jobb men fint har det redan blivit. Den ligger vid Svartåns strand, bara en kort cykeltur från centrum.

Jag sov i lillstugan, som enligt välunderrättad källa tidigare varit valstuga för Vänsterpartiet, eller VPK som det kallades då. Röd var den i vilket fall.

Jag slöade medan hon sprang runt med vattenkanna och slang. Jag har för tillfället solningsförbud från doktorn, så jag satt i skuggan med gott samvete. Mellan varven sladdade vi ned till bryggan för svalkande dopp i ån.

Bag Lady armbandNågra loppisrundor blev det förstås! Myrorna, Brödet och fiskarna, Läkarmissionen.

Brödburk Brandts skorpor 2014-07-26Kom hem med två klänningar och en kjol (halva priset på damkläder, så det blev billigt), ett smyckeset från  Bag Lady med halsband och armband, och en brödburk. Burken är från Brandts skorpor, kostade bara 15 kronor. Jag föll för färgen och de kulörta ansiktena. Klänningarna ligger i tvätten så dem får du inte se ännu.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Natur & väder, Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.