City-sväng med blomster-tema

blomsterkrokenModern bjöd på lunch på Blomsterkroken. Det blev en rejäl portion med kallrökt lax, stuvad spenat, färskpotatis och sallad med oliver och feta. Gott bröd till.

En liten shoppingrunda hann vi också med. I den ena hälsokostaffären var det rea på ”rediga” skor. Provade ett par sandaler som var lite söta. 489 kronor. Sandaler 2014-07-14Var lite tvehågsen med storleken, 38 eller 39? Tyckte den ena skon var lite liten i storlek 38. Så det blev inget.

Men i den andra hälsokostaffären fanns precis samma sandal för 400 kronor. Och paret satt bättre på foten. Så jag slog till.

Och Antik-Harry hade öppet i källaren, fast det inte var lördag. Så jag smet in där en sväng. Är på jakt efter ett paraplyställ. Det hittade jag inget. Men väl ett svart diskställ i nätt storlek för 15 kronor, och två Ittala Marimekko-muggar för 10 kronor. Muggarna är ett kap. De kostar långt över hundra på nätauktion, jag har kollat.

Muggar Marimekko Ittala 2014-07-14Bestämde mig för att gå hem istället för att ta bussen. Så naturligtvis började det att ösregna.

 

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping, Uddevalla och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.