Shoppade sju saker för 200 kronor

HängareLördagen startade med ösregn och grå himmel. Och tvättstugan bokad. Jag inser att jag har ganska medelmåttiga lördagsnöjen! När jag var klar med tvätten tog jag bussen till stan. Tog med mig shoppingkärran, för jag hade tänkt att köpa en stor melon på Willys på hemvägen.

Efter att ha fått nytt batteri i min klocka hos den mycket trevlige mannen på Nyckelservice i Gallionen, gick jag raka spåret till Pingstkyrkans second-hand. Bäst att passa på innan de stänger för sommaren, tänkte jag. Dessutom tycker jag det är vilsamt för själen att gå där och skrota.

Roland UtbultDen här lördagen gästades butiken av riksdagsledamot och sångare Roland Utbult. Så det blev underhållning under shoppingen.

Det var tur att jag hade vagnen med mig, för det blev en hel del:

    • en dörrhängare med färgade knoppar (25 kr),
    • en äggskärare i metall (5 kr),
    • två cerise kuddfodral i velour (20 kr),
    • en svart kappa från H&M (40kr),
    • en vit stickad bomullströja från BikBok (30 kr),
    • en ljuslykta i grönt återvunnet glas (10 kr) och
    • ett halsband med grå och vita pärlor från Snö (70 kr)

Efter att ha varit på Willys och bunkrat upp med frukt och grönt för hela veckan var det ganska tungt att dra hela ekipaget hem. Jag hade köpt den största melonen i hela affären. Hade tänkt att ta bussen, men det är sommartider i tabellen. Orkade inte vänta utan gick. Som tur var regnade det inte så mycket, så dags.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.