Äntligen planterat på balkongen

Nu har jag äntligen orkat masa mig till blomsteraffären för att köpa jord till balkongen. Det blev lite vingligt på hemvägen med 100 liter jord på cykeln. Sedan fick jag sätta mig och sy innanmäten till mina lådor, att lägga jorden i. Hade en grön presenning som blev lagom till bägge lådor.

Så nu har jag planterat alla tomatplantor, och några kryddor som jag köpte: gräslök, citrontimjan och någon sorts oregano. Även pelargonerna fick ett nytt hem i en gammal cykelkorg som jag ärligt talat har knyckt från en övergiven cykel i ett cykelställ som jag ofta frekventerat. Sedan tidigare har jag lådor med slätbladig persilja och basilika som frodas.

Hade tänkt att sätta mig därute med en liten öl och en räksmörgås. Men det ”vindade”, som farmor skulle ha uttryckt det. Jag kurar i favvo-fåtöljen istället. Skål!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Mina växter, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Äntligen planterat på balkongen

  1. Ping: Det växer bra i värmen | Olssons universum

Kommentarsfältet är stängt.