En kryddburk till Reda-hyllan

Reda kryddburk 2014-05-10Sol och vårmarknad i city. Jag övertalade modern att göra sig iordning och pallra sig till byn. Hon skulle komma vid tolv så jag hann med 45 minuter på loppis innan.

Jag är så glad att jag gick dit: hittade en sådan där bubblig glasburk till Reda-hyllan! Nu är det bara två hål kvar i hyllan.

Reda-hyllaDet blev även ett par väldigt trånga jeans, snudd på för små. Bra att ha som måttstock när jag blir för begiven på kalorierna, eller för slö med motionen.

Vårmarknaden på torget var en besvikelse. Bara tingel-tangel och de vanliga knallarna med turban som säljer brokiga brallor med vidd och ärmlösa sommarklänningar i alla kulörer. Spanska våfflor som såg ut som spritsade ostkrokar och feta muffins lockade inte. Tillsammans med en granne från barndomsadressen som vi träffade på, drog vi istället till Wienerkonditoriet. Där satt vi en bra stund med stillsamt fika och trivsamt småprat.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En kryddburk till Reda-hyllan

  1. Ping: Loppis-lycka: tre Reda-skäppor | Olssons universum

Kommentarsfältet är stängt.