För liten portion motion?

BryggstegJust nu är det lite si och så med träningen, tycker jag. Hinner inte styrketräna längre när min lediga onsdag försvann. Och jag har inte lika många steg att promenera i vardagen, som när jag var på mitt förra jobb.

Men det är ändå märkligt att jag inte är riktigt nöjd när jag ändå går cirka 7 000 steg dagligen, och dessutom ger mig iväg och lufsar en söndagstur på över en timme (småjogg) plus 20 minuters rask marsch uppför berget som uppvärmning.

Jag gissar att det finns både en och tre 50-plussare som skulle vara väldigt glada om de mäktade med det. Fast jag har dålig samvete i alla fall…

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.