En arbetsdag fylld av möten

Det har varit varmt på jobbet i flera dagar. Ventilationen är inte så effektiv. Så idag valde jag att ta på mig klänning. Det var länge sedan. Var lite tveksam till just den klänningen, som har karaktären av mysplagg. Men innan dagen var slut hade jag fått två komplimanger för att den såg så skön ut. Det kändes väldigt trevligt!

I övrigt fick jag finna mig i att bli tillrättavisad av ”min” personal ett par gånger. Det har sina sidor att ta över efter någon annan, som dessutom har en helt annan personlighet. Jag fick veta att jag måste vara mera sträng. Så jag förklarade att just nu har jag full sjå med deltagarna och att se till att arbetsförmågebedömningarna håller god kvalitet. Detaljer lämnar jag därhän, så länge.

MöteDagen gick fort. Hade inbokade möten med två arbetsterapeuter från Arbetsförmedlingen och fem olika deltagare, varav ett möte hölls med tolk.  Så många möten med människor som alla är så helt olika, och alla har sin individuella problematik.

Samtal är ett spännande verktyg att arbeta med. När jag åkte hem med bussen tänkte jag att jag har verkligen ett intressant arbete.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Bedömning av arbetsförmåga och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.