Knappt någon kom till jobbet idag

Första tiden på nya jobbet har varit närmast chockartad. Som en tornado med information som farit runt i skallen tills jag kände mig helt mosig. Det har varit så mycket som måste hinnas med. Då och då har det känts som min hjärna är belagd med teflon, inget fastnar. Har haft problem att sortera alla intryck när det ständigt kommer in nya.

MobiltelefonMen idag blev det helt annorlunda. När jag stod i hallen klockan sex i morse, redo att tåga till järnvägsstationen, fick jag ett SMS från den gravida kollegan. Hon skulle inte komma på morgonen, men kanske till lunch. När jag stegade in på jobbet efter sju kom nästa SMS: jag kommer inte tillbaka till jobbet nåt mer

Så nu är jag ensam skeppare på skutan. Som tur är har vi inga deltagare som startar denna vecka. Dessutom har vi två tomma platser på grund av tidiga avhopp. Så det såg ut att bli ganska lugnt.

KrukväxtFaktum är att det blev rena stiltjen. Två deltagare ringde sig sjuka, två dök aldrig upp. Vi var tre personal och fyra deltagare, varav en bara skulle stanna två timmar. Så jag tog med mig en deltagare på en solig tur till affären för att köpa jord. Deltagaren skulle få uppgiften att plantera om krukväxterna. Promenaden gav en god bild av fysisk energi och uthållighet. Hann också med att göra köksbedömning före lunch.

Och telefonen ringde bara en enda gång på hela dagen. Började fundera på om jag gjort något fel? Men det blir säkert andra bullar någon annan dag. Det trodde i alla fall han som ringde, när jag beklagade mig.

 

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbete, Bedömning av arbetsförmåga och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.