Lycka är att vara arbetsterapeut

SwiftEn brukare ringde klockan åtta och frågade efter en duschpall. Du, jag kommer med en gång, sa jag som inte hunnit klä av mig redigt efter morgonlunken från bussen till jobbet. Behovet var stort insåg jag när jag klev in i bostaden. Monterade snabbt ihop duschpallen Swift med arm- och ryggstöd och provade ut sitthöjden.

Brukaren, som var mycket gammal och märkt av sin värk, blev så glad att det trillade en tår ur ögat: Vad kan jag ge dig som tack? Att du blir nöjd är min bästa present, sa jag och gav en kram i hallen innan jag gick tillbaka till kontoret.

Jag hann knappt sätta mig före nästa samtal från ännu en helnöjd brukare: jag trivs så gott i min elrullstol. Har suttit i den sedan jag fick den!

Wheelchair accessories EtacTredje brukaren jag pratade med fick ny rullstol för ett tag sedan, och har väl inte varit så nöjd till att börja med. Men efter lite mickel med inställningarna, byte av sittdyna till Bima cubetech, och senast ett par mjuka armstödspolster så  fick jag nu veta att: de var jättebra de här armstöden! Brukaren har lite problem med kom-i-håget men den här morgonen var jag ett känt ansikte. Och den här rullstolen är den bästa jag har haft! var det tvärsäkra omdömet.

GladTre positiva nyheter redan före frukost en fredag. Så roligt att få kvitto på att det jag gör är uppskattat och till nytta. Då är det kul att vara arbetsterapeut!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbetsterapi och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.