Lättja ger inga magrutor…

SömnigFjärde lediga onsdagen. Den som är vikt till styrketräning, city-strosande och lätt hushållsarbete. Fast i morse hade jag verkligen ingen lust att gå upp sju och lufsa till gymmet. Snoozade till halv åtta och funderade på hur det skulle bli. Sedan gick jag upp i alla fall, fast det var trögt.

Kokade te och planterade om två krukväxter som uppvärmning. Kom till liv så pass att jag insåg att jag nog skulle ångra mig om jag inte drog iväg och gymmade ändå. Eftersom det var barmark tog jag cykeln för första gången i år. Fåglarna pep högljutt av vårkänslor, och det var ganska skönt ute.

StyrketräningBara en tjej i lokalen. Fritt fram att välja i träningsutbudet! Det blev en massa marklyft och bänkpress. Bestämde mig för att bara köra så många repetitioner som jag orkade hålla god teknik. Tjejen blev ändå lite impad och sa att jag var duktig. Blev glad. Själv tycker jag att det är klent att jag ligger 20 kilo under det jag orkade lyfta i min glans dagar. Men jag jobbar på det.

Avslutade med jogg på löpbandet. Har inte sprungit en meter sedan jag överbelastade vänster hälsena i höstas. Senan knorrade rejält, så jag fick avbryta redan efter första minuten. Men efter lite resolut gång i kraftigt motlut försökte jag igen. Fick god draghjälp av Leila K:s Dynamite i hörlurarna. Det blev tio minuter i bra fart. Jag får börja smått, så kanske jag kan ta upp utelöpningen till våren. Ser fram emot det.

Damm i tvättstuganSom efterrätt blev det lite lågintensiv motion: tvätt, stryk och gardinbyte. Naturligtvis hade föregående tvättare inte städat efter sig i tvättstugan. Och ena maskinen ville inte fungera på 40-gradersprogrammet. Varför är jag inte förvånad?

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. Now I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion, Vikt & hälsa och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.