Lördagsfrukost med ägg och spenat

ÄggfrukostHade satt klockan på åtta. Tänkte ta mig lite sovmorgon. Men kroppen är inställd på 5.15 så tio över sju orkade jag inte ligga längre. Gick ut och skottade balkongen i nattlinne och morgonrock. Eftersom det töar vill jag slippa allt vatten på betongen. Det göder mossan som växer där…

Vanliga dagar äter jag två frukostar. En macka eller gröt vid halv sex och sedan en liten tallrik yoghurt med frukt och frön vid halv tio. Men på helgen får det räcka med en. Då blir det ju heller ingen morgonpromenad till buss och jobb: 25-30 minuter beroende på väglag.

Dagens frukost värmer gott i magen. Gott te från KahlsMammas mirakel (svart kinesiskt te med smak av syrén, grädde och kvitten). Gjorde mig till och fräste lite spenat i smör till äggmackorna.

Energi

Massor av bra näring, enligt min matdagbok på Hälsa viktklubb:

Frukost 2014-02-01

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Prat om mat, Vikt & hälsa och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.