Nu vill jag bli vältränad

t-shirtNär jag nu nått målvikten behöver jag ett nytt fokus. Så nu siktar jag på att med gott samvete kunna gå med min VÄLTRÄNAD-tröja på stan. Inledde med mitt första styrkepass i onsdags. Träningsvärken kom, men blev inte outhärdlig.

Efter en lång dag på jobbet hade jag lust att skippa fredagsspinningen. Särskilt som det blåste och snöade småspik på promenaden från tåget, och jag var ganska hungrig. Men energibalans-tänket satte in. Efter att ha förhandlat med mig själv bestämde jag mig för att mina planerade räkmackor med majonnäs behövde ”förberedas”. Dessutom vore det skönare med en träningsfri lördag.

Så jag körde drygt en timme. Det var skönt! Känner att jag har ork, och återhämtar mig mycket snabbare efter spurterna nu än tidigare. Och jag var bra mycket piggare efteråt än före.

Röd paprikaI morse hade jag lovat mig själv en sovmorgon. Men klockan sju var jag utsövd. Bara att stiga upp och äta frukost.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion, Vikt & hälsa och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.