Fyra fynd för 40 spänn

Second hand 2014-01-17I en lucka i schemat hann jag slinka in i second-hand-butiken i närheten av mitt jobb. Där har jag hittat mina snyggaste jeans till en billig penning. Och en handväska i skinn för bara fem kronor.

Jeans brukar kosta 40 kronor, men nu var det rea: alla plagg tio kronor styck. Jag blev helt enkelt tvungen att klä av mig och prova, trots att jag var väl inpackad i kängor, termobyxor, ylleolle och skidjacka.

Gick därifrån med fylld kasse: två par jeans, två cerise tröjor – en lång som passar till tajts och en med krage. Summa: 40 kronor!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.