Bäddat för träningsvärk

Snöigt 2014-01-15Idag inleddes en ny fas i mitt arbetsliv: lediga onsdagar. Något jag förhandlade mig till när chefen ville förlänga mitt vikariat med tre månader. Planen är att börja styrketräna.

Första gympasset 2014Världen var väldigt vit när jag steg upp vid sju. Inte särskilt mycket plogat. Så jag var väl uppvärmd och redan svettig när jag stegade in på badhuset och köpte mig ett tio-kort.

Knappt en käft i gymmet, och ingen som lyfte skrot. Bara ett par löparnissar. Så jag fick ha smith-maskinen alldeles för mig själv.

Fast jag hade egentligen tänkt att börja lite lugnt. Vet att det blir massiv träningsvärk annars. Men det blev i alla fall marklyft, raka marklyft, bänkpress, latsdrag, rodd och dips i maskin, ryggresning i bänk

Plus 20 minuter på crosstrainer och 10 minuter i roddmaskin. Körde 3 x 12 repetitioner av allt, och bara snälla vikter. Men jag vet hur det blir när musklerna inte har fått viktträning på länge – i morgon och övermorgon blir det ONT. Och oj, vad jag kände mig svag!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.