En lördag med många klipp

Efter en sittning på Salong Chri Chri för att äntligen ansa barret, blev det en snabb runda på loppis. Hade siktat en ljusstake från Pukeberg för flera veckor sedan som jag var intresserad av. Kanske att den fanns kvar.

Trearmad stake PukebergEgentligen behöver jag inte en ljusstake till. Men nu har jag fått dille på klarglas. Och jag har en trearmad från Pukeberg som jag gillar skarpt. Varför inte en för fyra ljus också, nu i adventstider?

Pukeberg ljusstakeJo, den fanns kvar! Sextio kronor, inte prutbart, enligt Stig som i vanlig ordning satt bakom disken i Antik-Harrys källare.

Därefter raska steg till Pingstkyrkans loppis. Den värsta rusningen hade lagt sig så dags. Spankulerade omkring i Nötknäppareen timme, i lugn och ro. När jag kom till kassan hade jag fynd för sammanlagt 55 kronor i korgen: en nötknäckare, en potatisskalare med hyvel som går att vrida i alla vinklar, en pepparkvarn,  samt en helt ryslig, turkos, fotsid morgonrock i syntetmaterial.

Efter en ronda på Willys for jag hem för att diska mina klipp. Och laga en god middag på gotländsk nötfärs (halva priset, kort datum) och brysselkål i ministorlek.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping, Uddevalla och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.