Kalorikalas när brorsönerna blev 20

Erik & Ludvig jan 1994  001 - Kopia (2)Har haft ett djupdyk i kaloriträsket denna helg. Men eftersom vågen bara visade strax över 58 kilo i fredags morse så tyckte jag att jag hade utrymme för det.

Det började med lite rödvin på fredagkväll, med tilltugg. Sedan var jag ju bjuden på brorsönernas 20-årskalas på lördagskvällen. Det är obegripligt – nyss var de så här små:

prinsesstårtaDet blev god mat och en massa dricka i sällskap av släkt och ingifta. Tog tre bitar av den hemmagjorda prinsesstårtan. Snacka om sockerchock!

Hade förberett mig med ett tufft spinningpass på 80 minuter på fredagkvällen. Idag, söndag, blev det ett till. Eftersom musklerna var laddade med energi var det inga problem. Och när jag tog vilopulsen stående strax före passet så visade mätaren 39-40 slag per minut.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Prat om mat, Vikt & hälsa och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.