Två ljushuvuden och en kasserad fot

”Du borde bli mekaniker”, sa vår reparatör till mig. Det tog jag som en komplimang. Jag hade någon idé om hur jag skulle få rosten ur hållaren till benstödet på en rullstol. Brukaren vill inte få rostfläckar på kläderna. Och jag har lovat att ordna!

Reparatören tyckte min fundering var kreativ. Hans krypin rymmer det mesta. Jag sladdar ofta in där för att dryfta frågor inom hans område, och för att låna verktyg eller hitta reservdelar.

LjussstakeEn dag kom han spankulerande med två överblivna golvfötter till Reko sängbygel. Hur det kom sig har jag glömt, men det slutade med att jag bad att få det ena.

Några dagar senare undrade han vad i hela friden jag tänkte göra med det. ”Kanske en ljusstake?”, sa jag. Så började vårt projekt. Det blev en ganska rolig stund, där vi tillsammans spånade ihop en tvåarmad ljusstake av golvfoten, två gamla kryckkäppshållare i metall och en bit av en krycka som vi borrade hål i. Satte två ljusstakar i glas och värmeljus i kryckhållarna. Nu fattas bara tändstickor!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbetsterapi, Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.