En kram i badrummet


Att vara rullstolsburen har sina avigsidor. Till exempel är det svårt att stänga dörren efter sig när man rullat in på toa. Och det är trevligare att sitta med dörren stängd. I bakhuvudet fanns en konstruktion jag sett hos en brukare jag gick till när jag jobbade i hemtjänsten.

Rotade igenom hemvaktmästarens verkstad tills jag hittade två skruvöglor. Gick till sjukgymnasterna och frågade om de hade en bit lina över, från något byte i dragapparaterna i gymmet. Jodå, i en skrubb i källaren låg några tampar.

Reparatöreren lånade mig en sladdlös borrmaskin.

DörrstängareBrukaren bestod med en trappstege och glada tillrop. Det tog tio minuter så var dörrstängaren klar. En skruvögla i karmen, en i dörren och så linan som drog dörren från öppen till stängd.

Brukaren provade, skrattade glatt och gav mig en stor kram. Fungerade perfekt. Skön avslutning på en vecka med mycket strul!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbetsterapi och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.