Hurtbulle möter fetknopp

chipsEfter söndagens språngmarsch slank jag in i kvartersbutiken för att köpa mjölk. Före mig i kön stod en ung, kraftigt överviktig kille och betalade. Kassen stod på disken, och jag såg skymten av en stor chipspåse och två liter Coca-cola. Ingen näring, massor av kalorier. Det sista den killen borde stoppa i sig, hann jag tänka.

När han slängde ett öga på mig och morsade lite kände jag mig väldigt obekväm: normalviktig, nyjoggad, i full mundering med toppluva och allt, och med endast mjölkpaket och yoghurt under armen. En satans hurtbulle. Jag undrar vad han tänkte? Om han också kände sig obekväm?

LönnlövRundan var skön på första varvet, jobbig på andra (för då tog jag varvet på andra hållet – det gör jag inte om…), och på tredje varvet blev tog bensinen helt slut och jag blev matt och spyfärdig.

Drygt tolv kilometer jogg på starkt kuperad bana, plus uppvärmning och promenad hem, totalt drygt två timmars motion. Det blev after jogg med tallbarrsbad och brakmiddag: rostade grönsaker och fläskkarré!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion, Vikt & hälsa och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.