Idag gjorde jag det ändå


joggaJag såg honom på stan för någon vecka sedan. Den där karln som brukade  jobba i en butik i city och tränade på samma gym som jag. Det är många år sedan nu. En gång när vi snavade över varandra på ett av stans nöjesställen spände han ögonen i mig och konstaterade syrligt att personer med min figur inte borde jogga på Göteborgsvägen där alla kan se.

Själv var han tanig som en tandpetare. Timmarna på gym verkade inte bita så hårt. Och vad det var som retade honom med just min figur är svårt att begripa. Kompisen som var med på krogen var knappast magrare än jag, och henne slickade han i örat.

Skänkte episoden en liten tanke idag när jag joggade min långa söndagsrunda till Lindesnäs, och tog Göteborgsvägen hem när jag lämnade Strandpromenaden. Det blev 12 kilometer totalt. Trots tjocka lår… gubbjävel!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.