Uppdaterat min arbetsterapeut-garderob

När Sko- och väsk-Nilsson sålde ut inför stängningen var jag där och fyndade ett par fina Ecco promenadskor med kilklack i rågummi. De hade en prislapp på 995 kr, men eftersom det var 70 procent på allt så fick jag dem för 299 kr. Fantastisk bekväma trots klacken.

När vi tågade förbi i torsdags hade det dykt upp en ny butik i Sko- och väsk-Nilssons lokaler: Skoftebyns Outlet. Skinn, kappor, stövlar, väskor. Vi tog en sväng.

Stövlar 2Genast hittade jag en väldigt intressant vinterkappa med dunfoder,  i snyggt snitt och bra prislapp. Men tyvärr fanns det ingen lagom storlek. På utvägen sladdade jag istället förbi ett par roliga kängstövlar Tommy Hilfiger. Skooterkäng-fot, vattentätt material, varma, rymliga, snörning fram och dragkedja på insidan. Perfekt på hembesök i höstrusket och långa vandringar i mörkret till buss och tåg. Tänkte jag och slog till. De hade kostat 1995 enligt prislappen, men kostade nu 995.

Eftersom jag redan lagt ut den summan på en skinnväska – som jag fick lämna tillbaka eftersom  en inte fungerade  – så kändes det som att summan redan var spenderad. Nu fick jag ju något mycket användbart dessutom. Shoppinglycka!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbetsterapi och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.