Bara ett kilo kvar

Vågen visar att det bara är ett kilo kvar till målvikt. Men redan nu går alla kläder på: de som har legat nedpackade i en kartong i källaren ”ifall om att…”.

Och idag joggade jag två varv i spåret. Åtta kilometer! Trodde aldrig att jag skulle kunna ta mig till den nivån igen. Höften pajade hösten 2008 under en 12-kilometersrunda. Då var jag i toppform. Men det tog tvärt slut, och jag kunde inte springa en enda meter utan att det gjorde ont.

MotionshörnanDet var därför jag skaffade mig en spinningcykel. Blir det bara av att jag sätter mig på den, är den en fenomenal manick för att boosta konditionen. Och den har lagt grunden för en ny jogging-fysik.

Jag springer nog långsammast i landet, jag vet! Men det är inte maratonmännen och snyggspringarna i spåret som jag jämför mig med. Utan alla soffpotäter som häckar framför tv:n och samlar till en stroke, hjärtinfarkt eller diabetes typ 2.

Nu är det bara frisyren som det inte är någon ordning på. Men jag har bokat en date med en klippare i branschen.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, and personal trainer. Now working as an occupational therapist.
Det här inlägget postades i Motion, Vikt & hälsa och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.