Järnbrist och slöa löparskor – nej tack

JoggingskorEftersom solen fortfarande sken när arbetsdagen var över tog jag mig en tur i motionsspåret redan på torsdagen. Annars är ju joggingturen vikt för söndagar.

järnkurKände mig trött och sliten. Hade sladdat in på hälsokostaffären på hemvägen och köpt en tiodagars kur för att fylla på järndepåerna. Sommarens bokföring av kosten visar tydligt att jag får i mig för lite järn via maten.

Mot slutet av joggingturen kände jag tydligt att mina gamla löparskor är totalt slut i stötdämpningen. Det gjorde ont i vaden och höften började knorra. Inte en meter till i de dojorna!

Saucony Guide 6Stadium på Torp verkade inget av biträdena vara intresserat av att serva en halvgammal tant. Och utbudet kändes tamt. Så det blev Intersport istället. De har 30 dagars nöjd-garanti. Även om man springer i skorna.

Fick god hjälp av en kunnig kille. Det blev ännu ett par Saucony (modell Guide 6). God stötdämpning, bra stöd på insidan hälen. Mycket skor för pengarna, enligt försäljaren (1399 kronor). Egentligen alldeles för snygga för leran i Bratterödsspåret…

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. Now I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.