Krokodilen dök upp i Bäveån

Det blev ingen krokodil på International Street Market i lördags (Olssons universum – Det blev varken bok eller krokodil). Men igår blev det en redan före frukost.

Bäver i BäveånEftersom jag hade min dramaten-kärra med till jobbet kunde jag inte cykla till bussen. Stegade raskt till fots mot Kampenhof vid sexsnåret.

Såg i ögonvrån att det rörde sig nere i vattnet när jag passerade Tureborgsbron. En mörk skugga: bara huvudet syntes. En krokodil! Blev riktigt upprymd och stannade till för att se bättre.

Men det var en morgonpigg bäver i byggartagen. Munnen full med en stor gren med gröna löv. Den simmade fridfullt omkring med sin breda svans och verkade inte alls störd av min uppmärksamhet.

Har faktiskt aldrig sett en bäver i vilt tillstånd förut. Det var riktigt spännande. Tyvärr klarade min värdelösa mobiltelefon inte av att zooma in begivenheten.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Natur & väder, Uddevalla och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.