Det är en fantastisk känsla…

…när årets första joggingtur inte känns som att utföra ett storverk, utan bara som en timmes skön motion före maten. Spinncyklandet har lagt en god grund för konditionen som behövs när man springer! Mantrat ”bara ett steg till” behövde jag aldrig ta fram.

Nåja, det gick väl inte så fort. Efter att ha tågat uppför i 22 minuter (Tureborgsbacken och sedan genom skogen upp till Bratterödsspåret) började jag småjogga i sakta mak. Någonstans mellan leifing och pratfart. Men jag gick bara 3 minuter av 45 (i en mäktig uppförsbacke). Och det var 25 grader varmt. Så jag är nöjd.

Firar med klyftpotatis och en bira. Kliar de två myggbett jag fick på köpet.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion, Vikt & hälsa och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det är en fantastisk känsla…

  1. Ping: På väg från rund till sund | Olssons universum

Kommentarsfältet är stängt.