Förhandlade om nästa jobb idag

Har precis startat på mitt sommarvikariat, så hör en annan arbetsgivare av sig via mejl. Undrar om jag är tillgänglig från september och året ut. Så klart jag är!

Frågade lite stillsamt om lönen. Och blev ombedd att ge ett förslag. Men det är inte det lättaste. Man vill inte vara övermodig, samtidigt inte sälja sig för billigt. Forskade lite på fackets hemsida, vad som kunde vara rimligt. Sedan bad jag i alla fall om det jag ville ha.

DälpaDet gick bra. Och jag fick även positivt svar på lite andra saker som fanns på önskelistan, gällande flex och arbetstider. Så nu blir det nya utmaningar i höst.

Tre hembesök hann jag med idag. Utförde väl inga storverk, men fick trevliga möten. Det är givande att språkas vid med de gamla, tycker jag. Tog mig runt till fots mellan adresserna och njöt av väder och vyer på vägen>.

Kaktus 2013-06-18En snabbis på Arkens second hand, innan bussresa hem. En högljudd man med mobiltelefon ”förgyllde” trippen. Men han var i alla fall nykter och luktfri, till skillnad från ”gojtingen” med ölkassen som jag satt bakom igår. Han osade unket, och både rapade och fes.

När jag kom hem ikväll upptäckte jag att kaktusen bestämt sig för att blomma. Kanske redan imorgon.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbete, Arbetsterapi, Åka kollektivt, Mina växter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.