Har blivit en pyssel-maniac

Urna 10 kronorDet skulle ha blivit en loppisfri måndag. Men på något vis så hamnade jag där ändå. Modern ville köpa ny ryggsäck, och jag tyckte att det vore prisvärdare att kolla på Pingstkyrkans second hand först.

Ryggsäck 30 kronorSå det blev en sväng dit. En blå, lätt Champion-rygga för 30 kronor. Nog var det värt besöket? Clas Ohlson tog 149 för sin billigaste.

Fast det blev ju inte bara den… Utan även en massa garnrester. Har fått dille på att göra mormorsrutor. Ett projekt som legat i bakhuvudet länge. Äntligen har jag fått ro att ta itu med allt sånt som jag har tänkt att ”det ska jag göra någon gång när jag får tid”. Jag borde ha kastat ut tv:n för länge sedan. Den har stulit åratal av mitt liv.

En urna i en patinerad ful gul färg, men med potiential, fick jag för endast 10 kronor. Har en färgburk med ”flädergrå” bets som jag har hottat upp allt möjligt med. Den kunde göra underverk, tänkte jag.

”Vad du pysslar och står i!” var kommentaren från väninnan som fick ett MMS när urnan var klar. Ja, det är sant. Det ligger påbörjade projekt i alla hörn. Mormorsrutor i alla färger, som ska bli en väska så småningom. En träljusstake som även den ska bli flädergrå. Och min nya virkade cerise halsduk som torkar på en ställning i badrummet.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Pyssel, Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.