Slippa oönskade telefonsamtal

Sajten Vem ringde? är en god hjälp för att slippa prata med allsköns försäljare som ringer titt och tätt: Comhem, Tele2, elbolag, Swedbank… Jag gör ändå inte affärer på stående fot via telefon så varför spilla tid på att debattera med en tröttsam försäljare?

Det finns appar som rensar från dessa samtal. Men jag envisas med att behålla min stenåldersmobil. Så jag har löst det på mitt eget sätt:

När det ringer något nummer som jag inte känner igen svarar jag inte utan kollar det först via Eniro, Vem ringde? eller någon annan liknande sajt. Sedan lägger jag till numret i telefonbokens kontakter och ger det en ringsignal som jag gjort själv med min telefon. Den är så kort, tyst och i det närmaste ohörbar att jag oftast inte uppmärksammar att det ringer. Men jag ser efteråt i Missade samtal vem som ringt.

Idag ringde ett 08-nummer som enligt nummersajten var från ”Elidioter”  (kommentar från en som rapporterat in). Skönt att slippa prata med dem!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, and personal trainer. Now working as an occupational therapist.
Det här inlägget postades i Konsumentnytta och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Slippa oönskade telefonsamtal

  1. Ping: Glad nyhet: NIX nu även för mobilen! | Olssons universum

Kommentarsfältet är stängt.