Måndags-loppis med nya vanvettsaffärer

Eftersom Pingstkyrkans loppis hade stängt i lördags, så tog jag en sväng dit på måndagskvällen istället. Jag behöver en liten sop till balkongen och tyg till lite pyssel som jag tänkt göra. Men frågan är om jag inte ska sluta hänga på loppisar. Min lilla lya börjar bli full…

Någon sop hittade jag inte, fast jag gick flera varv i lokalen. Men jag föll pladask för en sittvänlig, ihopfällbar campingstol i grov bävernylon till balkongen. För det fall att jag skulle få oväntat besök. 40 kronor. Blev så lyrisk över den att jag i rena yran engagerade en annan besökare att köpa 4en likadan, fast med armstöd (och inbyggd ölhållare). Hennes var märkt med TV4-loggan. Stolen skulle maken få, sa hon. De hade visst husbil. Så det är inte bara fattiglappar som fyndar i andrahands-butik,  tänker jag.

Loppis väst och campingstolEtt par meter tyg för 20 kronor, och fina kuddfodral från Indiska med tjusiga blommor. En fulsnygg blomkruka till balkongen, 20 kronor. Den verkliga vanvettsaffären blev en gul dunväst (PTA), helt oanvänd såg det ut som. Blev inspirerad av en väninna som hade typ en sådan väst (fast blå) när vi tog en cykeltur häromdagen.

Loppis kruka

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.