Broderad tavla blev kudde


LoppistavlaDSC00364Från loppisen på Tureborg i lördags fick jag med mig en tavla hem. Svampmotiv som någons mormor hade broderat. 20 kronor kostade den. När jag berättade för dem som sålde den att jag tänkte göra en kudde av den sa de: ojdå, det hade vi aldrig kommit på idén att göra.

Kudde av broderiHemma hade jag gamla örngott som farmor broderat i sin ungdom. De är mycket gamla; farmor Fanny föddes 1906. Men kvalitet står sig. Och det är synd att de bara ligger i garderoben och gulnar. Så jag bestämde mig för att baka ihop dessa ting till en kudde. Det var gjort på en halvtimme!

Lät kuddvaret vara öppet i överkant och använde knytbanden på örngottet för att knyta ihop.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Pyssel, Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.