Ingen lördag utan loppis

BrödrostPingstkyrkans loppis firade 10-årsjubileum. Utklädd personal, musik, clown, ballonger, godis till barnen, tjockt med folk…

Speakern berättade att butiken sålt för 45 miljoner kronor sedan starten. Det blir många saker, tänker jag. Det är ju i allmänhet inte så dyrt att köpa något.

cillit-bIdag föll jag för en orange Hugin brödrost, som jag minns från min ungdom. Tror vi hade en sådan hemma fast vit. Endast 20 kronor gav jag för den. Och med lite Cillit Bang blev den nästan som ny. Det blev rostade mackor och kaffe när jag kom hem!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.