Flower power

Hibiskus 2013Det är över 10 grader varmt ute. Äntligen vår på gång. Igår plockade jag en bukett scilla och svalört för att glädja en vårdtagare som inte kommer ut så mycket. Krokusen stod på tå i backen och snödropparna har snart blommat ut.

Det regnar ute, men det får gå. Det är ju inte snö!

På fönsterbänkarna våras det också. Första hibiskusblomman har just vissnat (bilden). Streptocarpusarna har små stänglar i bladrosetten, snart blommar de också. Pelargonian slår nog ut i morgon…

En utblommad primula har redan fått flytta ut på balkongen, och frodas i fukten. Ser ut som en sallad, med krispiga blad. Den hade rosa blommor, men tidigare erfarenhet är att nya blommor kan ha en helt annan färg. Så jag väntar med spänning.

Cyklamen har bott på balkongen länge. Den gillar ju kyla. Från att ha varit helt naken, så när som på ett litet blad, är den nu full av gröna löv. Jag har gröna fingrar, tror jag!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Mina växter, Natur & väder och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Flower power

  1. villacalifornia skriver:

    Vår och känslor spirar!

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.