Givande seminarier kring arbetsförmåga

Två späckade seminariedagar är över. Det har varit lärorikt att studera och kommentera varandras underlag för bedömning av arbetsförmåga. En förmån att få sitta med i en sådan samling av yrkesmänniskor från olika verksamheter: sjukgymnaster, arbetsterapeuter, handläggare från Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Ger en vidare förståelse för de olika yrkesgruppernas perspektiv och arbetsområden.

Fast de snåriga reglerna och lagarna kring sjukskrivning, sjukersättning, och olika stödformer känner jag mig inte riktigt klar över ännu.

Det kändes läskigt att presenteras sitt ”försök” för att vara nybörjare med tre månaders yrkeserfarenhet, framför alla dessa erfarna. Men jag fick bra feedback och hygglig kritik. Blir spännande att få betyget för denna kurs i Bedömning av arbetsförmåga.

Hotell PilenBor på hotell Pilen som senast. Lagom gångavstånd, skönt med en liten promenad när man ändå sitter hela tiden. Lugnt läge och trevlig atmosfär. Ikväll blir det bara tv, te och ingen tankeverksamhet alls, efter att ha varit helt koncentrerad hela dagen.

SJ sovvagnImorgon är det halvdag med föreläsningar, innan det blir dags för hemfärd med sovvagn. Får se om det går lika smärtfritt som på hitvägen. Det har  ju snöat neröver, vad jag förstår. Men jag har inga byten och sängplats ända till Göteborg, så det är bara att dra täcket över huvudet om det skulle dra ut på tiden.

Men före det tänkte jag ”göra stan”. Har ju inte hunnit se city i dagsljus än. Det mörknar ju så tidigt häruppe.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbetsterapi, Åka kollektivt, Bedömning av arbetsförmåga och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.