Livet är som en ketchupflaska

grötSatt i min finfåtölj och njöt ett fat tomtegröt som uppladdning inför min jobbintervju igår. Då ringer telefonen. Det var chefen för den enhet där jag jobbade förra sommaren. Nu undrade hon om nästa sommar.

Jag sa att jag skulle höra av mig genast om jag inte fick jobbet. Sedan blev jag tvungen att ta upp det vid intervjun: att jag gärna ville ha ett snabbt besked. Men det skulle inte vara några problem, de behöver ju någon omgående.

Men först ville enhetschefen att jag skulle mejla mina löneanspråk. Suck, det är svårt! Facket vill att vi ska begära 25 500 kronor i månaden. Blickarna man får när man säger det på en intervju visar tydligt att det är optimistiskt, jag har testat… Så jag sitter här och brottas med frågan.

Samtidigt ska kursen Bedömning av arbetsförmåga avslutas med seminarier kring de bedömningsunderlag som vi har skrivit och gett feedback på. Det blir tre dagar i Umeå, med nattåg och allt vad det kan innebära. Håller på att läsa allas bidrag och kommentera, och ställa frågor. Intressant att få återkoppling från de som arbetar på Försäkringskassan. Några spännande föreläsningar ska vi också hinna med. Det blir späckade dagar.

Dessutom håller vi på att avsluta rapporten om vårdplanering, som är en paruppgift. Jag skriver tillsammans med en arbetsterapeut i Köping. Snacka om distanskurs. Ett jättejobb, som nu mest måste finputsas, de stora dragen är färdiga. Men allt detta ska sys ihop under samma period som ovanstående. Rapporten ska in samma dag jag kommer med tåget i retur.

ketchupLivet är som en flaska ketchup: man skakar och skakar på flaskan och det händer ingenting… ingenting… Sedan kommer allt på en gång!

Inte undra på att jag drabbas av kognitiv svikt: steg upp i ottan och drog med min kärra smutstvätt till tvättstugan. Helt i onödan, jag hade bokat tvättid i morgon bitti visade tavlan (så stod det inte i min almanacka). Det var bara att ta hissen upp igen och krypa under täcket. I morgon prövar jag igen!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbete, Arbetsterapi och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.