Konsten att älska i en vattensäng

Av Christina Olsson
 

Efter två minuter hade jag bestämt mig: Honom ska jag ha!
Han var egen företagare i blomsterbranschen – skärpt och charmig – som anlitade städhjälp i hushållet och fortfarande bar hem smutstvätten till mamma. En mansgris med knorr.

Är du en bländande tekniker mellan lakanen?
Jag försökte dölja premiärnerverna bakom en fredig fasad.
Man är väl två om det? kontrade han med sakligt snusförnuft och ledde mig in i sin sängkammare. Man skämtar inte om så allvarliga ting med en smålänning.

Så skulle det ske.

Han hade vattensäng. Även med en ordinär älskogsteknik krävde det sin kvinna att bemästra ett underlag med aktiv del i akten. Vattnet flyttade sig hela tiden någon annanstans. Den arkimediska principen placerade mig i en veritabel formsvacka.

Utan fast mark under fötterna blev med ens alla gympatimmarna mödan värda. Bristen på bottenkänning kompenserades med starka och uthålliga magmuskler. Fullt sjå på kärlekens ocean.

Enligt expertis är ansträngningen av en genomsnittlig herdestund jämförbar med en fem kilometers joggingtur. Detta — kombinerat med det faktum att vattnet höll dryga 40 grader, samt att den välbeställde smålänningen vältrade sig i sängkläder av prima ejderdun — förvandlade skir älskog till ett mödosamt möte i monsunen.

Jag svettades men han lät sig inte bekomma. Han var väl van.

Men har man tagit fan i båten får man väl ro honom i land, så jag bet ihop. Ville ju göra ett gott intryck. Ljudeffekterna i madrassen blev den slutgiltiga prövningen. Det försynta skvalpet i inledningsskedet störde föga, men ackompanjemanget av lätta vågbrytningar under transportsträckan gjorde mig snart uppmärksam på fenomenet.

Sex kan vara kul, men det finns gränser. Slutfasens taktfasta plaskande plågade svårt mitt sinne för det löjliga, och Kalle Anka lurade i kulissen. Började befara att jag tagit mig vatten över huvudet.

Men smålänningens seriösa sinnelag blev min räddning, och vi kom lyckligt i hamn. Allt gick som det skulle och det var enbart hans förtjänst.

Han var en jävel på kärlek. Det såg jag med en gång.

Publicerad i Skogsindustriarbetaren, Sia (Skogs- och träfackets tidning)  nr  7/1996,
samt i Vestmanlands läns tidning 2003

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Om Olsson, Språk & skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.