Min Streptocarpus har fått fnatt

Streptocarpus som trivs!

Streptocarpus som trivs!

Knyckte ett blad av chefens (på gymmet) lätt lungsiktiga krukväxt för något år sedan. Satte det i jorden att gro med plastpåse över.

Tog lång tid, men till slut började små gröna blad komma fram. En sommar på balkongen gjorde plantan så frodig att jag kunde dela den i två.

Tidigare har jag sett den blomma med max två, tre stänglar. Nu orkar jag inte ens räkna hur många det är. Hasselfors plantjord med en älg på förpackningen kan jag rekommendera!

Köket på Spelmansvägen 9.

I balkonglådorna blir det basilika i år. Har satt cirka 50 frö i en pluggbox som står och gror i sovrumsfönstret. Där står även nyplanterade rosenbönor som ska få klättra på väggen på balkongen. Om de kommer upp.

I övrigt gläds jag mest åt mitt senaste gardinfynd på Myrorna. Bohuslänska kaprifoler pryder köket i sommar. För 50 spänn. Passande pris för en fattig student. Snart bara en termin kvar!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Mina växter och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.