Sommar tror mina blommor

Bougainvillea, som vanligen blommar hela sommaren och är lite kinkig i kallt väder…

Mina krukväxter måste ha nedsatt tidsuppfattning, för två av dem har satt i gång att blomma nu under den allra mörkaste tiden av året.

Funderar på om det beror på att november var så mörk och sedan kom snön och gjorde allt ljusare?

Ampelfackla, tror jag. Min mobil klarar inte närbilder...

Ampelfackla, tror jag.

Det är obegripligt mycket snö utan för mitt fönster. Fast jag sitter ju mest inne nu ändå, och tampas med min påhittade patient ”dementa Gunhild”. Ska bli skönt att få leverera henne till läraren på måndag!

En ledig dag är vad jag önskar mig allra mest…

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, and personal trainer. Now working as an occupational therapist.
Det här inlägget postades i Mina växter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.