2010-12-21 Verkligen vit jul i sikte!

Strax före att solen steg över bergskanten föll termometern till minus 21,5 grader. Rekord hittills denna vinter (mätt på min balkong).

Börje har börjat att mata rådjuren, såg fyra på baksidan här i morse. De håller till i skogsbacken mest hela dagen, kan jag se från min läshörna i soffan. Förra veckan hade mamman två kid, men nu är det ena borta…

Försökte fotografera med min mobiltelefon, men bildkvaliteten blev inget vidare.

Julen kommer att spenderas i lugn avskildhet, med maken och  ”dementa Gunhild” (delkurs 3, Arbetsterapi B). När rapporten ligger klar och inlämnad i slutversion ska jag FIRA! Denna termin har varit hysteriskt pressande och stressande, nu går det mer på ”bit-ihop” och disciplin än på lust och motivation.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. Now I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Natur & väder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.